2013. már 10.

Mit is tud a mákos guba?

írta: mood reader
Mit is tud a mákos guba?

Először is gyors édesség. De akár főételként is szolgálhat egy leves után. Csupa tej és méz és vaníliaszósz. Forró és illatos. Édes és mákos:))) 

MÁKOS GUBA

20130202_180040_Hagrid_Ground.jpg

Azt hiszem közel 30 éve nem ettem semmit sem, ami mákos:) Állítólag gyerekként egyszer valami rosszat sikerült kóstolnom és utána nem voltam hajlandó megenni a mákos dolgokat... Talán most lett szükségem valamire a mákból, mert egyik napról a másikra marhára megkívántam a mákos gubát és azóta heti rendszerességgel készítek! Az már csak hab a tortán, hogy hipergyorsan elkészíthető. 

Vágunk karikára annyi kiflit, amennyit megennénk. Ha csak én eszem, akkor 2-3 puhább, édesebb kiflit szoktam venni egy pékárusnál. Annyi tejet kell forralni, amennyivel a kifli mennyiség jól meglocsolható. Forralhatjuk a tűzhelyen, de teljesen okés a mikró is. A tejet vaníliás cukorral és mézzel édesítsük. Öntsük a kiflikarikákra a tejet szépen egyenletesen. Az a jó minél tocsogósabbak lesznek a kiflik. Ha úgy látod nem elég dobj a mikróba még egy adag tejet. Ezután megszóróm mákkal és összekevergetem a kifliket.

Egy megfelelő méretű sütő tepsibe öntöm át a tejes, mákos kiflit. Nem árt neki, ha vékonyan ki is vajazzuk a tepsinket. Majd 180 fokon sütöm egy keveset. Ki hogy szereti, én nem szoktam megpörkölni, mert addigra  kiszárad a kifli. Csak 5-7 percig sütöm, Kivéve szórok még rá mákot és készítek hozzá egy express vanília vagy csokisodót (dr.Oetker). Annyira fincsi!!!

Szólj hozzá

kifli gyors desszert mákos guba süt vaníliasodó