2013. ápr 07.

Kolléga ihlette ebéd - töltött szűzpecsenye

írta: mood reader
Kolléga ihlette ebéd - töltött szűzpecsenye

Amióta blogolok különösen kifinomultak a receptekre a receptoraim:) Gyakorlatilag mindig, mindenhol felfigyelek egy új receptre, egy különleges megoldásra. Nos lassan meg kell ismerkednem személyesen is Peti kollégám menyasszonyával, mert csuda izgalmas finomságokat csomag kedvesének ebédre! Szűzpecsenyét viszonylag sűrűn szoktam sütni, mert gyorsan kész, zsír mentes, könnyű és gyorsan elkészül bármilyen formában. Viszont tölteni még nem próbáltam, de most felcsillant a szemem és kipróbáltam Petiék receptjét.

SAJTTAL, SNIDLINGGEL TÖLTÖTT SZŰZPECSENYE

20130126_165934_Tony_Pinstripe.jpg

Szép szűzpecsenyét kaptam a Sparban, mint mindig:) Úgy havi rendszeresség vásárolok 1-2 darabot, így mindig van a fagyasztóban is tartalék. Kiolvasztva sem hullik össze ez a fajta hús:) Hosszában végig hasítottam, de teljesen nem vágtam át, csak annyira, hogy szét lehessen nyitni, mint egy könyvet:) Nem cifrázzuk túl: vékonyan szelt kemény sajtot (most ementáli volt itthon) és apróra vágott újhagymát (snidlinget) halmoztam bele. Visszacsuktam a húst és fogpiszkálókkal rögzítettem, majd baconnel tekertem körbe és elhelyeztem egy megfelelő méretű jénai tálban. A hús mellett maradt elég hely a köretnek is, ami most sajtos krumpli lesz. Ehhez először is 4 nem túl nagy burgonyát megfőztem sós vízben, héjában. Miután meghámoztam elővettem a trappista sajtot is és a csodamasinámat!!!

(http://mood-cook.blog.hu/2012/11/21/masinak_a_konyhaban_iii_reszelo_kiralyno) Imádom a reszelőmet:) Pillanatok alatt lereszeltem a főtt krumplikat és a sajtot a közepes reszelőn. A tepsi üres felületét bevajaztam, majd rétegeztem: 1 sor krumpli -1 sor sajt, és mindez még egyszer. Tehát felülre a sajt kerül:) Alufóliával lefedem és 40 percet sütöm így 190 fokon, majd fólia nélkül, amíg picit odakap a sajt és a bacon is! Most szép volt nagyon a Sparban a brokkoli így párolt brokkolit készítettem (ahogy anno az oldalashoz is: http://mood-cook.blog.hu/2012/12/22/telen_kivanjuk_az_oldalast_is). De megkívántuk a majonézes kukoricát is, így összedobtam még ezt is:) Bonduelle konzervből, kis tejföl, kevés majonéz, mustár, só és bors összekeverésével! Köszi Peti, azaz Dóri:)

PhotoGrid_1365011921207_Sophia_Pinstripe.jpg

Szólj hozzá

vacsora gyors brokkoli süt szűzpecsenye sajtos krumpli majonézes kukorica