2013. jún 02.

Végre itt a spárga szezon! Tejszínesen, gombásan

írta: mood reader
Végre itt a spárga szezon! Tejszínesen, gombásan

Nagyon nagy kedvencem úgy 3 éve a zöld spárga. Hirtelen jött az indíttatás és azóta alig várom a szezonját. Tavaly még magot is vásároltam és próbáltam elültetni, de sajnos nem sikerült. Így amint megjelent a Sparban azonnal bevásároltam belőle! Ráadásul most még zsengék, nem fásak, szálkásak!! Nagyon kellemes és könnyű körete lehet sülteknek, de a hétvégén valami tejszínesre vágytam így ezúttal magam alkottam.

ZÖLD SPÁRGA TEJSZÍNNEL, GOMBÁVAL

20130512_165354_Hagrid_Clean.jpg

A zöld spárgát én zöldségpucolóval mindig megkapargatom a szára alsó felén és le is vágok a végéből, ahol esetleg szárazabb. Sós és kicsi cukorral édesített vízbe teszem és puhára főzöm. Eközben a szűzpecsenyét felkarikázom és sóval, borssal, majorannával ízesítem. Majd vajban megsütöm. A szűzérmék elég gyorsan megsülnek szerencsére. Ezúttal a húst külön tálra szedtem miután megsült.

20130512_150611_Hagrid_Clean.jpg

A serpenyőbe ezután újabb adag vajban újhagymát és csiperkegombát pároltam. Mikor kissé összeesett a zöldség rászeleteltem a megfőtt spárgát is és szintén sóval, borssal, majorannával ízesítettem. Néhány perc múlva a zöldségegyveleget megszórtam egy lapos evőkanál liszttel elkevertem majd egy kis doboz tejszínt öntöttem rá. Miután besűrűsödött én most egy kevés tejjel hígítottam rajta, hogy tésztával is fogyaszthassuk.

PhotoGrid_1369596200187.jpg

Remekül sikerült és jól illett össze a gomba meg a spárga is. Szuper volt spagettivel és krumplipürével is, mivel eléggé krémes lett az állaga!!

Szólj hozzá

könnyű gomba tejszín spárga szósz