2013. már 20.

Házi sztrapacska nagy méretben!

írta: mood reader
Házi sztrapacska nagy méretben!

Gyermekkorom óta az egyik legnagyobb kedvencem anyukám sztrapacskája! Bár nagyon szeretem a Mátrában és környékén készített változatát is. Szerintem az ott élők különösen finoman tudják ezt az ételt elkészíteni. De ez is olyasmi, amiből nehéz nekem nagyon rosszat felszolgálni:) Mégis anyué különleges a számomra, bizonyára gyermekkori emlékeim miatt:) 

NAGY MÉRETŰ SZTRAPACSKA


20130309_182255_Sophia_Black.jpg

Már készítettem el internetes recept alapján úgy, hogy a juhtúró a tésztában volt és az egészet végül sütőben kellett megpirítani, de ezúttal anyu régi receptjét valósítottam meg. A sztrapacska leghálátlanabb része a nyers krumpli finomra reszelése és gyakorlatilag emiatt a lépés miatt húzódoznak a háziasszonyok a sztrapacska "gyártástól". Szerencsére nekem van egy csodamasinám (moulinex fresh express), aminek az egyik reszelőfeje éppen nyers krumpli reszelésre alkalmas:) Így egyenletes, sima krumplipépet készítettem röpke 5 perc alatt:)20130309_174321_Tony_Black.jpg A lereszelt krumplihoz adtam 1 tojást, sóztam és addig adagoltam hozzá a lisztet, amíg a nokedli tésztánál valamivel sűrűbb masszát kaptam. Közben a legnagyobb fazékban forraltam sós vizet és a zubogó vízbe szaggattam a sztrapacskát. A legtöbb étteremben a normál nokedli szaggatón szokták a sztrapacskát átpasszírozni és így apró nokedli formájú lesz, de anyu nagy méretűre szaggatta. 20130309_181421_Tony_Black.jpgVágódeszkára tette a tésztát és késsel hüvelykujj vastagságú és hosszú alakzatban vagdosta és húzta bele a forró vízbe a deszkáról. A technika lényegesen meggyorsítja a szaggatási időt is:) És olyan rusztikus formájú lesz a sztrapacska:) A zubogó vízben, figyelve ki ne fusson, még főzni kell egy 5-7 percet. Mikor kiszedjük a vízből forgassuk bele egy kevés serpenyőben felforrósított olajba vagy zsírba. Nem kell sok zsiradék csak egy kevés és jól kevergessük el benne a kész sztrapacskát, így elkerülhetjük, hogy gummanccsá álljanak össze később:) Ebben a receptben a juhtúró tehát nem a tésztába kerül csak majd a tetejére. Mi össze szoktuk keverni a túrót a tejföllel és végül sült szalonna kockákkal turbózzuk fel. Érdemes kipróbálni!!

20130309_181429_Tony_Black.jpg

Szólj hozzá

krumpli főz sztrapacska moulinex fresh express