2017. ápr 05.

Bakonyi szelet

írta: mood reader
Bakonyi szelet

Újabb finom recept, amit különben nagyon szeretek, hihetetlenül ritkán választok étteremben és én még sosem csináltam ezelőtt, de jelentem rendszeresítem, mert viszonylag gyors, laktató és húsos:)

 

BAKONYI SZELET

20170404_122422.jpg

Karaj szeletekből készítettem el, amiket kiklopfoltam, fűszereztem (só bors, majoranna) és lisztbe forgattam, majd kevés olajon készre sütöttem. Szeretem a karajt, mert csak pár percig kell sütni, amíg picit barnul a lisztes felülete és kész. Nem lesz száraz, de nyers sem. A hátra maradt olajban megpirítottam egy fej apróra vágott vöröshagymát és egy fél tálca kockára vágott bacon szalonnát. ( bacon szalonna, de utálom ezt a kifejezést...) Sparban vettem a két tálcás változatát. Mikor ez megpirult hozzáadtam a felszeletelt gombát is. Kis doboz barna csiperkét hozott a férjem hozzá. Pár perc, amíg a gomba összefonnyad, akkor megszórtam pirospaprikával, só, borssal, egy kis darab paradicsommal és hozzáadtam a habarást: 3 evőkanál tejföl+1 fél evőkanál liszt ( a paradicsomot én nem szoktam semmiben összeaprítani, de ez ízlés dolga). Ha nagyon le volt pirítva a gombás hagyma, akkor adjunk hozzá előtte egy kevés vizet, hogy végül szósz állagú legyen a végeredmény, de nekem a hús és a gomba engedett annyi levet, hogy erre nem volt szükségem. Mivel túl sok húst sütöttem végül a húsokat nem is tettem vissza a serpenyőbe. A Gombaszószt készre főztem, és nokedlivel, a húsra szedve tálaltam.

Isteni lett!

Szólj hozzá

gomba hús sertés karaj bakonyi