2013. már 17.

Kényelmes halászlé trancsírozás nélkül

írta: mood reader
Kényelmes halászlé trancsírozás nélkül

Nagyon-nagyon szeretem a halászlevet. Valamiért mindenkinek csak és kizárólag a karácsonyi menü összeállításakor jut az eszébe ez a leves. Pedig nem bonyolult, viszonylag gyorsan elkészíthető és laktató. Legutóbb apukám Svédországban töltötte az ünnepeket így kivételesen elmaradt az egyébként szokásos kis fazéknyi csomag, amit nekünk készít az ünnepekre:( Ezért most úgy döntöttem megkísérlem a lehetetlen és magam készítek egy kisebb adag halászlét csak úgy:)

HALÁSZLÉ EGYSZERŰEN

20121227_173452_Sophia_Ground.jpgRengeteg cikket és receptet elolvastam a témában, sőt még Youtube videókat is végig néztem halászlé főzése címszóval. Lehet, hogy most megköveztek, de úgy érzem a sztori körül kicsit nagyobb a füst mint a láng. Hosszan ecsetelik a lépéseket, az összetevőket, mikor, mit és hogyan tedd bele, keverd, rázd...igazából meg csak hagyma, víz, paprika és hal az egész. Biztosan lehet cifrázni a paprikával, a többféle hallal, és tutira bográcsban a legigazibb, én most mégsem kerítek ekkora feneket a levesnek, ha nem haragszotok. 

Na arról nem is beszélve, hogy iszonyatosan rosszul leszek a halasnál, amikor látom hogyan kínozzák azokat a szerencsétlen állatokat. Nekem senki ne mondja, hogy csak hal:( Tudom, én is megeszem őket, ettől még nem szeretem nézni, ahogyan gyorsan és kegyetlenül próbálnak végezni velük az eladók. Karácsonykor az Auchanban, ahol 45 percet álltunk sorban halért konkrétan kínozták a nyomorult amúgy is fuldokló állatokat. Szemtanúja voltam sajnos annak is, amint az egyik nagyobb pontyot a nyikhaj, köcsög kiszolgáló elejtette, majd focizni kezdtek az állattal az eladópultban!!! Érthető, ha a hal vásárlás nem a kedvenc sportom:( Leginkább előre fagyasztott halat veszek, vagy filét, patkót frissen. Így hát, de ezúttal is csupán 4 szelet ponty patkót vettem és inkább halászlékockával meg előre készített halsűrítménnyel próbálkozom.

20121227_145904_Sophia_Ground.jpgÉn mint mindent ezt is 2 db felkockázott hagyma vajon párolásával kezdtem:) Ilyet konkrétan sehol sem olvastam még, de a vaj mindennek jobban kidobja az ízét és egy kevés zsiradékot is biztosít, ami nem árt a halászlének sem. Nem pároltam teljesen puhára, csak míg a vaj elolvadt. Ekkor kapott 2 liter vizet, 2 halászlé kockát és a kész halsűrítményt. Az egészet felforraltam közepes lángon, majd takarékon főzögettem még 1 órát. Ezután megszórtam még egy kevés piros paprikával. 2-3 kávés kanállal csupán, mivel már elég piros volt a kocka, meg a pép miatt. Ekkor helyeztem a levesbe a halpatkóimat és mivel elég vastagok voltak 20 percig főztem kis fokozaton őket. A végén ráforraltam az egész elvesre, lefedtem és még 15 percig állni hagytam.

20121227_163820_Sophia_Ground.jpgMondhat bárki bármit, attól még a leves kitűnően sikerült:) Nem lett túl sűrű, mondjuk a férjem nem is szereti, ha sűrű. Az én ízlésem szerint elbírt volna a 2 liter víz még egy adag sűrítményt, de így is ízletes volt. Friss kenyérrel az igazi, de Tomi a gyufa tésztára esküszik:) Bátran merem ajánlani nektek egy hétvégi levesnek nem csak az ünnepek idejére. Szuperül illik utána a túrós csusza/metélt, vagy a palacsinta:):)

És mivel kevés dolog van vele, amíg fő a leves olvashatunk is:) például a legutóbbi Stephen Kinget, ami nekem nagggyon bejött!! Íme egy rövid ízelítő a regényből: http://mood-reader.blog.hu/2013/02/11/ha_megmenthetnenk_kennedy-t_stephen_king_11_22 

Szólj hozzá

leves tél xmas halászlé ponty hal főz