2016. jún 29.

Nyári meggy dzsem

írta: mood reader
Nyári meggy dzsem

Imádom a meggyet és szerencsére az egész család szereti:) Csalán találtam olyan szedd magad meggy fákat, amin a fekete, már szinte cseresznye édességű meggyet tudtam szedni. A leve édes, a húsa kocsonyás, ami kiváló dzsem alappá teszi ezt a fajtát:) A meggyet kimagoztam (1kg) a tetejére cukrot öntöttem és egy estét állni hagytam. Nem tudom a cukor mennyiséget, mert nem mértem csak érzésre tettem rá, de nem volt fél kiló sem az 1 kiló meggyhez, max 40 deka lehetett. Tényleg nagyon édes meggy volt. Ezt kicsit tovább, majd 2 órát főztem lassú tűzön, a végén pedig botmixerrel összeturmixoltam a gyümölcsöt. Az üvegekbe kevés vizet tettem, amit mikróban felforraltam. A lekvárt szinültig kanalaztam az üvegbe, majd fóliáztam, lezártam és néhány percre fejre állítottam. Végül újságpapírba csomagolva az ágyneműk között dunsztoltam egy napot. 3 kisebb méretű üvegre való lett belőle. Mivel istenire sikerült és az állaga is kiváló holnap megyek és szedek még:) 

Szólj hozzá

meggy házi lekvár dzsem