2017. feb 26.

Süssünk lángost télen is!

írta: mood reader
Süssünk lángost télen is!

Az egyik legnagyobb nyári kedvencünk a lángos! Mivel közel lakunk a Velencei tóhoz el tudjátok képzelni hányszor ebédelünk vagy vacsorázunk a büfésoron május és szeptember között... Nem is értem miért nem jutott eddig eszembe, hogy én is megtanulhatnám ezt az egyszerű receptet és akkor télen is hízhatna a család:) 

 

LÁNGOS

 

20170201_193006.jpg

Pedig lángost sütni pofon egyszerű! Ez a mennyiség 10 kisebb lángosra elegendő. A szűk keresztmetszete ugyanis a töménytelen, kb 4 ujjnyi mély olaj, amiben sütni kell. Én emiatt kisebb lábosban sütöm, így elég fél liter is, viszont persze kisebb lángosokat kell formáznom. 

Összedagasztom a hozzávalókat: 500g liszt, 3,5dl langyos víz, egy zacskó por élesztő, 1-2 teáskanál só. Az 5 evőkanál olajat a végén kanalanként adom a tésztához. Olajos kézzel kiszaggatom és kigömbölygetem a 10 tészta darabot és olajozott felületen lefedve megkelesztem. Amikor a 4 ujjnyi olaj forróolajos kézzel a levegőben forgatva kialakítom a jellegzetes lángos formát, ahogy a sütödésektől láttam:). Nem kell félni tőle. Ha elég tempósan forgatjuk nem szakad el. A forróolajba teszem és mindkét oldalát megsütöm. A trükkje, hogy sütés közben a lángost le kell nyomkodni az olaj alá. Így lesz szép hólyagos és barna.

Nálunk a sima vagy a sajtos-tejfölös a menő, de ma már izgalmas, különleges és bizarr variációkkal is találkozhatunk a strandokon. Ízlések és pofonok:)

Szólj hozzá

házi Finom Lángos