2012. dec 28.

Mikulás sapkácskák ünnepi hangulattal

írta: mood reader
Mikulás sapkácskák ünnepi hangulattal

Ahogy korosodom úgy válik egyre fontosabbá számomra az étel vizuális élvezete is:) Egyszerűen megkívánok olyan dolgokat is, amit amúgy nem szeretek, ha csodálatosan néz ki... Legutóbb a pinterestet böngészve akadtam erre a csodácskára és kénytelen voltam elkészíteni. Megnyugtatott a bíbelődés, alkotás. A főzés is inkább valamiféle kikapcsolás számomra. Túl sok emberrel vagyok nap közben körbe véve, túl sok emberrel kell beszélgetnem, kérdeznem, válaszolnom, túl sok projektet kell észben tartanom és csinálnom. Amikor végre hazaesek gyakran nincsen kedvem beszélgetni és semmi olyasmit nem akarok művelni, amihez gondolkodnom is kellene. Ezért az egyik fajta agyi kikapcsolás számomra a főzés. De pont ilyen szuper lebutító a puzzle kirakása vagy a kedvencem a számok szerinti kép festése:) Na az egy jópofa dolog: a csomagban van egy kartonlap, amire fel van rajzolva a kép apró kis foltokban, amik meg vannak számozva és kapsz hozzá ecsetet, meg 8-10 db kis festéket, amik szintén be vannak számozva. A végén pedig csudaszép festményed lesz:) 

ÉDES MIKULÁS SAPKÁK

2012-12-09 18.56.13_Julia_Clean.jpgA receptet én találtam ki, mivel csak a fotót láttam róla, de elég jól sikerült a végeredmény szerintem:) Alapnak csokiszuflé tésztát készítettem, amit nem régen mutattam be nektek: http://mood-cook.blog.hu/2012/12/19/csoki_alom_a_szufle  2012-12-09 17.50.55_Julia_Clean.jpgAnnyi varia csupán, hogy kicsivel több lisztet kevertem bele, hogy ne maradjon folyékony a tészta belseje sem. És ezúttal kisebb muffin formákat vajaztam, liszteztem, ebbe csorgattam a krémet, de nem töltöttem fel teljesen a formákat, mert nem akartam, hogy túl magasak legyenek a csoki korongok. 2012-12-09 17.37.22_Julia_Clean.jpgNagyon szeretem a szilikon sütő formákat, mert könnyű őket használni, szinte semmi nem tud beleragadni, akkor sem, ha nem vajazod ki őket és nagyon könnyű a kiborítandó süteményeket kiborítani belőle:))

A fehér krém egyszerűen csak tojásfehérje, amihez apránként adagoltam a porcukrot addig, míg formázhatóvá nem vált. Amikor már nem folyt szanaszét. Az epret még Bécsben vettük a Sparban, ahol épp akciós volt és gyönyörű és a legnagyobb meglepetésünkre még ízletes is volt! 

Végül összeállítottam a sapkácskákat. A megsült szuflé korongokat kifordítottam a szilikonból és egy stampedli pohárral korongokat vágtam ki belőle. A korongokat bevontam a fehérjével és a tetejére ültettem a megmosott eperszemeket, amiknek a csúcsára szintén fehérje bojt került:) 

2012-12-09 18.59.24_Julia_Clean.jpgA végeredmény magáért beszélt, még Myron is ámulva bámulta:):) Azon kívül pedig finom apró gyümölcsös-csokis édesség kedves ünnepi hangulattal...hamar elfogyott:)

Szólj hozzá

xmas csoki eper desszert