2013. feb 24.

Finom sárgaborsó leves

írta: mood reader
Finom sárgaborsó leves

Levesből még nem vagyok elég széleskörű, de dolgozom rajta:) Legalább 2 évtizedig nem igazán voltam leveses. Szerettem én elég sok félét, csak inkább mégis a főételre vártam és mivel nem voltam túl nagy étkű, ezért a kettő már tutira nem fért belém, akkor meg már inkább a rántott husi, vagy a tészta, mint a leves:) Mostanában viszont gyakran kívánok különböző leveseket, annál is inkább, mert a leves aztán egyáltalán nem mondható étvágygerjesztőnek a kantinban:( A nagy kedvenc húsleves, vagy sajtleves mellett elkezdtem más levesekkel is próbálkozni. Ilyenkor általában elolvasok több receptet is a nagyon hétköznapitól a nagyon extrémig. Próbálom kihámozni az alap recept fő lépéseit és hozzávalóit, majd kiegészítem a saját metódusaimmal és néha belecsempészek 1-1 ajánlatot, ötletet, ha azt a hozzávalót én is nagyon kedvelem. Így készült el ma az első

SÁRGABORSÓ LEVES

20130216_183016.jpg


A leveses fazékban (2 literes) előkészítem a sárgaborsót. Nem szükséges előző este beáztatni, mert a sárgaborsónak nem kell olyan sok idő. Szemre teszek a lábosba borsót és felöntöm vízzel, hogy ellepje majd 1-2 órát állni hagyom. Főzés előtt a vizet lecserélem rajta. 1 fej vöröshagyma és 3 gerezd fokhagyma kerül a fazékba. Én mindent egybe teszek bele és a végén egyben ki is veszem a kész levesből. Sózom, borsozom és beledobok még egy füstölt hús kockát főleg, ha nincs itthon valami füstölt hús darabka. A vizet folyamatosan pótolom a levesről, amit így kb 1-1,5 órát főzök lassú tűzön. Én úgy szeretem, ha már szétesik a borsó:) Annyi vizet pótolok a végén is, hogy sűrű maradjon, de azért mégis leves:) Akkor a fele borsót kiszedem a maradékot a lábosban összeturmixolom a botmixerrel, majd visszateszem bele a sárgaborsókat és kész. Nagyon finom füstölt hússal, vagy baconnel együtt sütött kenyérke kockákkal.

PhotoGrid_1361040086659_Hagrid.jpg

Szólj hozzá

leves gyors főz sárgaborsó