2013. aug 18.

Házilag készített olasz Gnocchi

írta: mood reader
Házilag készített olasz Gnocchi

Valami különleges olaszosra vágytam, ami hamar elkészül és nem a szokásos penne vagy spagetti. Nézegettem a Youtube-on a videókat, recepteket és akkor botlottam Gennaro bácsi videóiba. Hamisíthatatlanul olasz konyha egy dél-olasz bácsi olasz receptjeinek bemutatásával. Teljesen a rabja lettem és csak néztem sorra a videókat. Persze közben jól meg is éheztem:) És akkor jött a gnocchi! Egyszerűen ki kellett próbálnom!!

OLASZ GNOCCHI

PhotoGrid_1375986432459_Peter_Pinstripe.jpg

A dolog sokkal egyszerűbb, mint ahogyan én azt gondoltam ezidáig, és most már tutira nem is fogok többet előre csomagolt gnocchit venni a boltban, mert frissen sokkal jobb. Ráadásul a nyers gombóckákat még 1-2 napig simán fogyaszthatjuk a hűtőből is. Így gyakorlatilag mindig csak annyit főzünk ki, amennyit frissiben meg is eszik a család. Sőt akár fagyaszthatjuk is a nyers gombócokat későbbi felhasználásra:)

PhotoGrid_1375986209351_Peter_Pinstripe.jpg

Maga a tészta nagyon egyszerű. 1 kg héjában főtt burgonyát meghámozunk és krumplinyomón áttörjük. Nekem is van hagyományos Gennaro féle krumplinyomóm:) A forró és puha krumplit könnyedén töri. Persze reszelhetjük is, a lényeg, hogy minél finomabb krumplireszeléket kapjunk a végén. Sózzuk, hozzá adjuk 2 tojás sárgáját és 150 dkg nagyon finom lisztet. A masszát kézzel finoman összedolgozzuk, lisztezett deszkán formázgatjuk, ahogy azt Gennaro mutatja. Ezután egy kis kézimunka segítségével alakítjuk ki a tipikus gnocchi formát:) Ezzel azért el lehet játszani az elején:)

A gnocchinak szerintem is az a titka, hogy frissen kell fogyasztani. Ehhez szükséges a lobogó ymás, víz és az előkészített olvasztott vajas serpenyő bármilyen variációt is készítünk is ezután. Én egyik nap újhagymás, spenótos, tejszínes verziót ettem, másnap pedig kész paradicsomszószos sajtosat. 

A forró vízbe teszem a gnocchit, néhány másodpercen belül feljönnek a víz tetejére és maximum 1 perc múlva már kanalazom is át a forró vajba. Átforgatom és jöhet az ízesítés. Persze a parmezán szinte kihagyhatatlan. ÉS íme, egy gnocchi recept Gennarotol is: https://www.youtube.com/watch?v=GqxE5hBe7LA

Szólj hozzá

olasz tészta főz gnocchi gennaro