2012. dec 16.

"Zacskós" gyors vacsora - Cappellacci és sajtszósz

írta: mood reader
"Zacskós" gyors vacsora - Cappellacci és sajtszósz


Nem akarom újra hosszan ecsetelni, hogy milyen kevés idő jut a normális, háztáji főzésekre. Milyen kevés idő van munka után a családra, milyen kevés idő marad a hétvégén is a hosszú, bonyolult konyhai csodákra. Persze van olyan szombat vagy vasárnap, amikor itthon pihengetünk és a nagy dínom-dánomra is jut idő, de vannak a szintén ritkább aktív hétvégék is, amikor éppen hogy haza esünk,tele élményekkel fáradtan és sem alapanyag, sem kedv nincs a főzőcskéhez. Miközben a decemberi hidegben szívesen sütök-főzök, azért ez a hónap igen aktívan szokott telni. Különösen most, hogy a karácsonyi készülődéshez mindösszesen 1 teljes hétvége jutott, a többin a szombatok dolgozosak:( Így aztán az itthon és a bécsi adventi vásárok és az ajándékok hajtása után fáradtan esünk haza a maradék vasárnapon és már nincs erő komoly vacsorához. Sebaj, mert Bécsben jól bevásároltunk bajor kolbászból!!! Majd összedobok egy reggelizős bejegyzést belőle:) Emellett találtunk néhány finomságot az ottani Sparban!!! 

SPAR CAPPELLACCI KNORR SAJTSZÓSSZAL

2012-12-09 18.43.51_Sophia_Black.jpgA Spar Prémium tészta annyira gusztusos volt, hogy egyszerűen ki kellett próbálnunk! Ugyan a cappellacci nekem nem mondott semmit sem, olyan helyes nagy töltött tésztácskák voltak!! A Google keresőben is csak annyit sikerült kiderítenem, hogy olasz tészta féle, tészta kalapot jelent a szó és állítólag Lucrezia Borgia egy fejfedője ihlette:) Bár németül nem tudok, azért elboldogultam az elkészítésével:) Hagyományos tészta főzés és mindössze 4 percet igényel. A csomagolás szerint valamiféle főtt-füstölt tarja szerűvel töltve. Ha valaki le tudja nekem fordítani, megköszönöm:) 

2012-12-09 18.23.27_Sophia_Black.jpg

A tésztához pedig sajtszószt készítettem, de azért picit tuningoltam rajta: kevés vajra újhagymát karikáztam és beleszaggattam 3-4 szelet bacon szalonnát (tudom ez buta szóismétlés, így viszont mindenki tudja, mire gondolok:)). Mikor a szalonna is sülni kezd ráöntöm a sajtszósz port és lassan, apránként a Knorr tasak szerinti 2,5 dl tejet. Én csalok, mert sűrűn szeretem a szószt, ezért valamivel kevesebb tejjel vagy néha tejszínnel készítem. Ami fontos az a folytonos keverés, hogy ne lehessen csomós a szósz. 2012-12-09 18.21.44_Sophia_Black.jpgAmikor besűrűsödött még reszelek bele egy csöpp sajtot is, hogy kicsit igazibb íze legyen. Ma gouda sajtom volt:) A tálalás már egyszerű: tészta+szósz+reszelt sajt és szórtam rá egy kevés bazsalikomot is:) Meg kell mondjam nem csalódtunk! A Prémium cucc valóban jó minőségű volt. Finom, puha tészta és ízletes, nem csak mutatóban tartalmazott töltelék. Egy adag tésztával ketten bőségesen jól laktunk.

Ezek után egyszerűen nem hagyhatjuk ki Lucrézia Borgia életéről szóló könyvecskét, elképzelvén szőke fejecskéjén a csodás cappellacci-t:) http://mood-reader.blog.hu/2012/10/08/maria_bellonci_lucrezia_borgia 

Szólj hozzá

olasz vacsora gyors tészta knorr főz sajtszósz