2013. feb 03.

Viva la Mexico II. -valami tésztát hamar

írta: mood reader
Viva la Mexico II. -valami tésztát hamar

Valamikor gyerekkoromban, amikor anyukám lehetett annyi idős,mint most én és 2 kisgyerek mellett próbálta a mindennapos főzés rutinját új receptekkel, általa kitalált ételekkel feldobni, ekkor készítette először a következőt. Ő akkor chilis babként hitelesítette, mi pedig boldogan faltuk a kedvelt összetevőink egyvelegét, tudván, hogy valami egzotikusat kóstolunk. Azóta felvilágosultam, hogy ez a recept közel van, de nem azonos a chilis babbal. Ezért ezennel új névvel látom el.

MEXIKÓI TÉSZTA CON CARNE

2012-11-24 17.56.32_Hagrid_Cornered.jpg

2012-11-24 15.22.41_Hagrid_Cornered.jpgA recept első feléig még gyakorlatilag eldönthetjük, hogy mexikói vagy bolognai szószt készítünk:) Mivel mind a két recept 1 hagyma (nálam 2-3 újhagyma) dinsztelésével kezdődik (vajon), majd érkezik a darált hús a hagymára. Itt én a disznó-marha mixre szavazok. Egy tálcával használok el, bár megdöbbenve tapasztaltam, hogy az előre csomagolt tálcák már csupán 40 dkg darált húst tartalmaznak, a fél kiló helyett.... A szokásos csalás...kisebb kiszerelés a régi áron lásd cigi, chips, keksz, kakaó, üdítők... A húst átforgatom, megpirítom, amíg a darák szálakra esnek, majd 1-2 dl vízzel felöntöm, lefedem és párolom amíg a víz el nem fogy alóla. Utána sózom, borsozom és eldöntöm olasz vagy  mexikói legyen a tésztám:) 2012-11-24 16.25.42_Hagrid_Cornered_1.jpgHa maradok az eredeti elképzelésemnél, akkor hozzákeverek a húshoz 1 konzerv vörös babot és 1 konzerv kukoricát. Szerintem mindkettőből szuper jó minőségű a Sparos is. Aztán nem vagyok túl bonyolult, mert előkapok egy Knorr chili con carne alapot és a leírtak szerint a babos húst felöntöm úgy 3 dl vízzel, beleszórom a Knorr alapot és újabb összeforralástól 3-5 percig főzöm, amíg picit besűrűsödik. Pikáns illata van:) És amitől ez mégsem valódi chili con carne: nem annyira sűrű, inkább bolognai szósz állagú és éppen ezért tökéletes tészta feltétnek:) Szóval főzök ki hozzá valami jópofa tésztát: csiga, csavart,kagyló... Rápakolom a szószt és még egy kevés tejfölt is kap a tetejére. Szerintem isteni és igazán laktató!! Minden benne van, amitől teljesnek érzem: tészta,hús, tejföl:)

Szólj hozzá

tészta knorr mexikói főz chilis bab con carne